maandag 8 februari 2010

Ondoordacht.....

Na alle lieve berichtjes die ik via INTERNET mag ontvangen schiet mij opeens een gedeelte van de kersttoespraak van de koningin te binnen......
Heb ik mij daar destijds al groen en geel aan geërgerd, nú dus helemaal wel. Staat zij werkelijk zó ver van de realiteit af? Ik kan je wel vertellen dat het internet mij veel goeds heeft gebracht, óók vrienden die inmiddels "echte" vrienden zijn geworden. Door mijn avonddiensten heb ik een niet erg groot sociaal netwerk, had ik geen internet dan was dat nóg minder geweest.
En ik ben heus de enige niet, er zijn, dat weet ik zeker, héél wat mensen die leven op de contacten die ze via internet hebben.
Nee majesteit, ik moet u met klem tegenspreken.

(een stukje uit de toespraak)
Koningin Beatrix was nog nooit zo somber in haar kerstrede als dit jaar. De mens wordt volgens haar veel afstandelijker en Internet zou daar onder meer schuldig aan zijn. “Zonder enig wij-gevoel wordt ons bestaan leeg. Met virtuele ontmoetingen wordt die leegte niet gevuld, integendeel”, zegt de Koningin tijdens haar jaarlijkse toespraak op eerste kerstdag. Ze doelt hiermee op SMS’en en vormen van virtuele communicatie zoals Twitter, Hyves en Facebook.

3 opmerkingen: