zondag 4 oktober 2009

dierendag

Vandaag, 4 oktober, werelddierendag.
"Onze" Boy wordt wel een beetje verwend.....rauw eitje door de brokjes.....een (extra) hondesnoepje.....wat extra aandacht.....ach, zo de gebruikelijke dingen.
Maar dan denk ik even aan een vakantie in Italië een paar jaar geleden. We waren in Pompeï....ontzettend indrukwekkend. Maar Pompeï staat ook bekend om al die honden die daar rondzwerven. Geen baasje om ze vandaag een beetje extra te verwennen. Ze moeten maar weer zien hoe ze vandaag hun kostje bij elkaar scharrelen.
En dan denk ik ook even aan het verhaal van m'n zusje die vier jaar in Amerika heeft gewoond. Ze kwamen daar een zwerfhond tegen......overal rondgevraagd.....geen eigenaar. En dan weet je dat zo'n dier na een bepaalde tijd een spuitje krijgt en voor altijd mag slapen. Dát konden ze dus niet over hun hart verkrijgen en inmiddels hoort Buddy helemaal bij hun gezin......ook mee terug naar Nederland gekomen.
Werelddierendag.....niet alleen voor honden natuurlijk. Maar ach, zo gewoon als wij het vinden om goed voor onze dieren te zijn is dat lang niet overal op de wereld zo.
Eigenlijk zou je willen dat alle dieren het zó goed zouden hebben als Buddy en Boy........toch?

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je over Buddy schrijft! En idd zou ik willen dat iedereen er zo over dacht, maar helaas.....

    Knus van je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad! Dat zou je wel willen... maar helaas is dat anders zo zag ik gister ook weer op t.v.
    WSPA is dan denk ik een goed doel.

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen